Dzień dobry!
Witam Was moje drogie słoneczka, zapraszam do wspólnej zabawy:
Zabawa I
„Ruch to zdrowie”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych;
rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
– „Przenieś piłkę na krążku” – zabawa z elementem równowagi.
Dziecko otrzymuje jedną piłeczkę i krążek /krążek można zastąpić
tekturową teczka lub podkładką z korka/. Dziecko kładzie piłeczkę
na krążku i stara się chodzić w różnych kierunkach tak, by piłka
nie spadła. Gdy piłka spadnie, dziecko siada na chwilę, liczy do 10
i bawi się dalej.
Dziecko otrzymuje jedną piłeczkę i krążek /krążek można zastąpić
tekturową teczka lub podkładką z korka/. Dziecko kładzie piłeczkę
na krążku i stara się chodzić w różnych kierunkach tak, by piłka
nie spadła. Gdy piłka spadnie, dziecko siada na chwilę, liczy do 10
i bawi się dalej.
– „Kolanko” – zabawa z elementem rzutu; Jedno dziecko rzuca piłkę
do drugiego; jeśli dziecko nie złapie piłki klęka na jedno kolanko
i pozostaje w tej pozycji przez chwilę, liczy do 10.
do drugiego; jeśli dziecko nie złapie piłki klęka na jedno kolanko
i pozostaje w tej pozycji przez chwilę, liczy do 10.
– „Przekładanie kamieni” – dzieci stoją w rozkroku, plecami do siebie.
Jedno dziecko trzyma piłkę i podaje ją partnerowi do tyłu nad głową.
Drugie dziecko z pary, odbiera ją i podaje dołem miedzy nogami.
Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. Możemy wprowadzić zmianę
tempa przekazywania piłki, jako utrudnienie.
Jedno dziecko trzyma piłkę i podaje ją partnerowi do tyłu nad głową.
Drugie dziecko z pary, odbiera ją i podaje dołem miedzy nogami.
Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. Możemy wprowadzić zmianę
tempa przekazywania piłki, jako utrudnienie.
– ” Witamy się różnymi częściami ciała” – dzieci dobierają się w pary
i poruszają przy muzyce. Podczas przerwy w grze witają się i powtarzają:
witają się nasze ręce;
i poruszają przy muzyce. Podczas przerwy w grze witają się i powtarzają:
witają się nasze ręce;
witają się nasze kolana; witają się nasze stopy itp..
Zabawa II
” Układamy wyrazy” – zabawa matematyczno- językowa.
– Odczytanie liter i omówienie zastosowanego szyfru;
– Odczytywanie i pisanie zaszyfrowanych wyrazów;
– Próby układania innych wyrazów, stosując podany szyfr;
– Załącznik nr 1 /szyfr/
Zabawa III
„Zabawa logorytmiczna” – rozwijanie mowy i sprawności fizycznej.
Dzieci wykonują ruchy wymienione w rymowance, powtarzając
tekst za osobą prowadzącą:
tekst za osobą prowadzącą:
Zrób do przodu cztery kroki
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
bo zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jedn krok,
przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroki trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też mam chęć.
Wkoło obróć się raz -dwa,
skacz jak piłka: hop – sa -sa.
Ręce w gorę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
w przód wyciągnij nogi obie.
Zabawa IV
„Czytankowo” – odczytaj ukryty wyraz;
kowal gazeta kot aparat cebula bajka ulice
(3) (2) (1) (5) (1) (3) (5)
_ _ _ _ _ _ _
/wpisz kolejne litery i przeczytaj hasło/
Miłej zabawy
M. Winiarska