Dzień dobry!
Witam i gorąco pozdrawiam moje drogie słoneczka, na dzisiaj
przygotowałam następujące zabawy:
przygotowałam następujące zabawy:
Zabawa I
„Przyszły wakacje” – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej. Wdrażanie
do uważnego słuchania i udzielania odpowiedzi na pytania związane
z treścią wysłuchanego utworu.
do uważnego słuchania i udzielania odpowiedzi na pytania związane
z treścią wysłuchanego utworu.
1. „Odgłosy” – ćwiczenia słuchowe; rozwijanie wyobraźni
i spostrzegawczości słuchowej.
– Załącznik nr 1;
2. „Przyszły wakacje” – słuchanie bajki U. Piotrowskiej:
Nawet nie zauważyłem, kiedy przyszły wakacje.
– Jak kwitną akacje, to idą wakacje, hopsa- lala- podśpiewywał pajacyk Hopsalek.
– Pojadę w góry, żeby zobaczyć szczyty. Zawsze o tym marzyłem. Mam wygodne buty
do wspinaczki i plecak, a nawet mały namiocik. Wybierzesz się ze mną, misiu Anatolu?
do wspinaczki i plecak, a nawet mały namiocik. Wybierzesz się ze mną, misiu Anatolu?
Chętnie bym pojechał z Hopsalnkiem, ale już przyjąłem zaproszenie od Ani i zajączka
Berka na wielką żeglarską wyprawę po jeziorach. Nauczę się podnosić żagle
i sterować łodzią. A Berek powiedział, że dookoła jezior rosną piękne lasy pełne
jagód i malin. Pycha!
Berka na wielką żeglarską wyprawę po jeziorach. Nauczę się podnosić żagle
i sterować łodzią. A Berek powiedział, że dookoła jezior rosną piękne lasy pełne
jagód i malin. Pycha!
Lala Amelka i Żyrafka wybierały się nad morze.
– Będę się cały czas opalała – postanowiła Amelka i ładowała do eleganckiej walizeczki
ogromny zapas kremów do opalania.
ogromny zapas kremów do opalania.
– E tam, to nudne i niezdrowe – skrzywił się słoń Izydor. I zawachlował swoimi
wielkimi uszkami, bo było bardzo gorąco.
wielkimi uszkami, bo było bardzo gorąco.
Na szczęście, Żyrafka dopilnuje, żeby Amelka nie usmażyła się na słońcu. Słyszałem,
jak opowiadała, że ma zamiar zbierać muszelki i bursztyny, budować zamki z piasku
i biegać po plaży. Więc Amelka pewnie wstanie z kocyka, żeby biegać razem z nią.
jak opowiadała, że ma zamiar zbierać muszelki i bursztyny, budować zamki z piasku
i biegać po plaży. Więc Amelka pewnie wstanie z kocyka, żeby biegać razem z nią.
– A ty, słoniku, jakie masz plany wakacyjne? – zapytałem Izydora.
– Ja chciałbym zobaczyć stare zamki i palace. Razem z małym samochodzikiem
Autosiem odwiedzimy miejsca, gdzie są wspaniałe zabytki. Będziemy jeździć
bocznymi drogami i podziwiać małe wsie i miasteczka. Musze zapakować
przewodniki i mapy. Powiem wam w tajemnicy, że nie lubię pakowania.
Nigdy nie wiem, co należy zabrać.
Amelka podpowiedziała mi, żeby wziąć kalosze i kurtkę przeciwdeszczową.
Autosiem odwiedzimy miejsca, gdzie są wspaniałe zabytki. Będziemy jeździć
bocznymi drogami i podziwiać małe wsie i miasteczka. Musze zapakować
przewodniki i mapy. Powiem wam w tajemnicy, że nie lubię pakowania.
Nigdy nie wiem, co należy zabrać.
Amelka podpowiedziała mi, żeby wziąć kalosze i kurtkę przeciwdeszczową.
Po chwili okazało się, że pakowanie może być wesołą zabawą. Każdy czegoś szukał:
a to okularów przeciwsłonecznych, a to kąpielówek, to znów szczoteczki do zębów.
– Jesteście okropnymi bałaganiarzami – powiedziała oburzona Amelka.
Ona nigdy niczego nie musi szukać, bo zawsze ma porządek. Teraz siedziała na walizce
i usiłowała ją domknąć.
i usiłowała ją domknąć.
– Siadaj, misiu, obok mnie. Może nam się we dwójkę uda zamknąć tę upartą walizkę.
Ale się nie udało. Izydor też usiadł z nami i znów było to samo.
– Niestety, Amelko, musisz trochę rzeczy wypakować – poradził słonik.
Lala chciała zabrać wszystkie swoje sukienki i kapelusiki. Wtedy Żyrafka podeszła
do bagaży i, mimo sprzeciwów Amelki, połowę ubrań powiesiła do szafy. I walizka
bez problemów się zamknęła.
do bagaży i, mimo sprzeciwów Amelki, połowę ubrań powiesiła do szafy. I walizka
bez problemów się zamknęła.
Usłyszałem znajome stukanie kopytek i w drzwiach stanął Kucyk , który mieszka
w sali Pszczółek.
w sali Pszczółek.
– Wybieram się w góry. Może ktoś z was chciałby pojechać ze mną.
– Ja też wybieram się w góry, hopsa -la-la – pochwalił się pajacyk. – Możesz do mnie
dołączyć.
dołączyć.
Kucyk pomyślał chwilę.
– Ja dołączę do ciebie, a ty dołączysz do mnie. W ten sposób zostaniemy drużyną.
Ale nas to rozśmieszyło. Hopsalek śmiał się hopsa -lala, a Kucyk iha, ha, ha. I poszli.
A my przez chwilę biegliśmy za nimi, życząc im zdobycia najwyższych górskich
szczytów. Potem Izydor zapakował do bagażnika Autosia swoją torbę podróżną
i brum, brum pojechali.
Odprowadziłem Amelkę i Żyrafkę na dworzec. Ojej, il tam było podróżnych!
szczytów. Potem Izydor zapakował do bagażnika Autosia swoją torbę podróżną
i brum, brum pojechali.
Odprowadziłem Amelkę i Żyrafkę na dworzec. Ojej, il tam było podróżnych!
Przedszkole powolutku pustoszało. Zapomniałem wam powiedzieć , że po powrocie
wybierzemy się na wieś, żeby odwiedzić prosiaczka Chrumtusia i jego sąsiadów.
Przecież im to obiecaliśmy, a obietnic należy dotrzymywać.
wybierzemy się na wieś, żeby odwiedzić prosiaczka Chrumtusia i jego sąsiadów.
Przecież im to obiecaliśmy, a obietnic należy dotrzymywać.
Zabrałem plecak, wędkę i koło do pływania. Wyszedłem przed bramę, a tam
przy kolorowym autokarze czekała Ania, zajączek Berek oraz cała ich wielka rodzina.
Gdy mnie zobaczyli, zaczęli wymachiwać rękami i wołać:
przy kolorowym autokarze czekała Ania, zajączek Berek oraz cała ich wielka rodzina.
Gdy mnie zobaczyli, zaczęli wymachiwać rękami i wołać:
– Pora na pokład! Ahoj, przygodo!
– Ahoj, przygodo! – powtórzyłem. I bardzo mi się te słowa spodobały.
3. Rozmowa na temat wysłuchanego utworu:
– Gdzie wybierał się pajacyk Hopsalek?
– Jak przygotowywał się do wyjazdu w góry?
– Kto wybrał się na górską wyprawę z Hopsalkiem?
– Gdzie pojedzie na wakacje miś Anatol?
– Co będzie robił na żeglarskiej wyprawie?
– Które zabawki wybierały się nad morze?
– Co lalka Amelka spakowała do walizki?
– Dlaczego nie można było zamknąć jej walizki?
– Jak Amelka i Żyrafka będą się bawić nad morzem?
– Jakie plany na wakacje miał słoń Izydor?
– Czym pojechał zwiedzać zabytki słonik?
– Czym pojechały nad morze Amelka i Żyrafka?
– Czym pojechał nad jezioro Anatol?
Zabawa II
„Akwarium”- składanka z kolorowego papieru. Wprowadzanie dzieci w świat
wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez sztuki
plastyczne; rozwijanie sprawności manualnej oraz kształtowanie
koordynacji wzrokowo- ruchowej.
wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez sztuki
plastyczne; rozwijanie sprawności manualnej oraz kształtowanie
koordynacji wzrokowo- ruchowej.
1. Wysłuchanie utworu -C. Saint -Saens’a „Akwarium” /www.YouTube. com/
2. Oglądanie przykładowej pracy „Akwarium” – załącznik nr 2.
3. Zabawa plastyczna „Akwarium” – wykorzystanie kół różnej wielkości.
Zabawa III
„Kaligrafia literowo obrazkowa” – usprawnianie motoryki małej;
utrwalenie liter: l, ł, m.
– Załączniki nr 3, nr 4, nr 5;
Miłej zabawy
M. Winiarska