Dzień dobry!
Witam Was bardzo serdecznie moje drogie słoneczka
i zapraszam do wspólnej zabawy:
i zapraszam do wspólnej zabawy:
Zabawa I
„Sport to zdrowie”- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci;
wdrażanie do wykonywania poleceń, zachęcanie dzieci do pokonywania
własnych słabości; utrwalenie umiejętności przyjmowania podstawowych
pozycji wyjściowych.
wdrażanie do wykonywania poleceń, zachęcanie dzieci do pokonywania
własnych słabości; utrwalenie umiejętności przyjmowania podstawowych
pozycji wyjściowych.
Pomoce: po 2 grzechotki, nagranie dowolnej melodii w rytmie 3/4
/ grzechotki wykonane samodzielnie przez dzieci; dwie plastikowe
butelki, do których wrzucamy po kilka małych kamyków lub po kilka
ziarenek fasoli/
1. Dzieci maszerują w rytm melodii 3/4 i biorą po 2 grzechotki.
2. Uderzanie grzechotkami przed sobą – rytmizowanie „dzień dobry”.
3. Wznos ramion w górę, przeniesienie w bok, potrząsanie grzechotkami.
4. Ustawienie grzechotek na dywanie i rytmiczny bieg pomiędzy nimi.
5. Wysuniecie lewej nogi do przodu, wznos ramion do przodu, powrót
do postawy; wysunięcie prawej nogi do przodu, wznos ramion do przodu
i powrót do postawy.
do postawy; wysunięcie prawej nogi do przodu, wznos ramion do przodu
i powrót do postawy.
6. Ugięcie kolan skręt tułowia w lewo i uderzenie grzechotkami o podłogę,
wyprost i skręt w drugą stronę.
7. Siad klęczny – skłon do przodu ramiona do przodu.
8. Improwizacja ruchowa.
9. Ustawienie grzechotek na obwodzie koła i marsz slalomem na palcach i
piętach.
10. Gimnastyczny blues- zabawa przy muzyce.
Zabawa II
„W wodnym porcie” – zabawa matematyczna; rozwiązywanie prostych zadań z treścią;
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
1. Zadania tekstowe:
– Do portu wpłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło
do portu? /dziecko układa z rozsypanki lub zapisuje rozwiązanie zadania
do portu? /dziecko układa z rozsypanki lub zapisuje rozwiązanie zadania
2+7=9; dziecko postępuje podobnie z pozostałymi zadaniami/
– Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na
przystani?
– Na plaży stało 10 leżaków, 4 leżaki zabrał marynarz. Ile leżaków zostało
na plaży?
– Przy latarni morskiej zacumowało 6 kutrów rybackich, a w nocy przypłynęły
jeszcze 4 kutry. Ile kutrów rybackich cumowało przy latarni morskiej?
2. Łódka – składanka techniką origami, przy pomocy rodziców lub starszego
rodzeństwa.
3. Wyścigi łódek – zabawa oddechowa. Do zabawy wykorzystujemy basen lub
dużą miskę napełnione wodą. Dzieci puszczają łódki na
wodę i dmuchają na nie, aby szybciej dotarły – dopłynęły
do przeciwległego brzegu. /można urządzić konkurs,
która łódka pierwsza pokona odległość/
4. Karty pracy- załączniki: 1, 2, 3 /dodawanie i odejmowanie/
Zabawa III
„Wędrówka” – masażyk; kształcenie koordynacji słuchowo- ruchowej.
/Dzieci siadają jedno za drugim, w odległości umożliwiającej rysowanie
na plecach kolegi. Recytują wiersz i wykonują rysunki/
Wędrujemy raźno w góry, /dzieci palcami obu rąk delikatnie stukają w plecy
po obu stronach kręgosłupa od dołu do góry;/
Pod nogami mamy chmury. / od dołu pleców do góry dzieci rysują pętle wzdłuż
kręgosłupa;/
W górze jasne słońce świeci, / w górnej części pleców dzieci rysują linie proste
od kręgosłupa na zewnątrz;/
Nad strumykiem idą dzieci. /dzieci delikatnie uderzają palcami po kręgosłupie
od dolnej części pleców w górę;/
Miłej zabawy
M. Winiarska