Zabawy na środę

Dzień dobry!
Witam Was bardzo serdecznie moje drogie słoneczka
i zapraszam do wspólnej zabawy:
     Zabawa I
„Sport to zdrowie”- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci;
wdrażanie do wykonywania poleceń, zachęcanie dzieci do pokonywania
własnych słabości; utrwalenie umiejętności przyjmowania podstawowych
pozycji wyjściowych. 
   Pomoce: po 2 grzechotki, nagranie dowolnej melodii  w rytmie 3/4 
                  / grzechotki wykonane samodzielnie przez dzieci; dwie plastikowe
                     butelki, do których wrzucamy po kilka małych kamyków lub po kilka
                     ziarenek fasoli/
      1. Dzieci maszerują w rytm melodii 3/4 i biorą po 2 grzechotki.
      2. Uderzanie grzechotkami przed sobą – rytmizowanie „dzień dobry”.
      3. Wznos ramion w górę, przeniesienie w bok, potrząsanie grzechotkami.
      4. Ustawienie grzechotek na dywanie i rytmiczny bieg pomiędzy nimi.
      5. Wysuniecie lewej nogi do przodu, wznos ramion do przodu, powrót
do 
postawy; wysunięcie prawej nogi do przodu, wznos ramion do przodu
powrót do postawy.
       6. Ugięcie kolan skręt tułowia w lewo i uderzenie grzechotkami o podłogę,
            wyprost i skręt w drugą stronę.
        7. Siad klęczny – skłon do przodu ramiona do przodu.
        8. Improwizacja ruchowa.
        9. Ustawienie grzechotek na obwodzie koła i marsz slalomem na palcach i
            piętach.
        10. Gimnastyczny blues- zabawa przy muzyce.
               
                    Zabawa II
„W wodnym porcie” – zabawa matematyczna; rozwiązywanie prostych zadań z treścią;
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
    1. Zadania tekstowe:
       – Do portu wpłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło
do
 portu?   /dziecko układa z rozsypanki lub zapisuje rozwiązanie zadania
                           2+7=9; dziecko postępuje podobnie z pozostałymi zadaniami/
        – Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na
          przystani?
        – Na plaży stało 10 leżaków, 4 leżaki zabrał marynarz. Ile leżaków zostało 
           na plaży?
         – Przy latarni morskiej zacumowało 6 kutrów rybackich, a w nocy przypłynęły
            jeszcze 4 kutry. Ile kutrów rybackich cumowało przy latarni morskiej?
      2. Łódka – składanka techniką origami, przy pomocy rodziców lub starszego
                        rodzeństwa.
      3. Wyścigi łódek – zabawa oddechowa. Do zabawy wykorzystujemy basen lub
                                      dużą miskę napełnione wodą. Dzieci puszczają łódki na
                                      wodę i dmuchają na nie, aby szybciej dotarły – dopłynęły
                                      do przeciwległego brzegu. /można urządzić konkurs,
                                       która łódka pierwsza pokona odległość/
      4. Karty pracy- załączniki: 1, 2, 3 /dodawanie i odejmowanie/
             Zabawa III
„Wędrówka” – masażyk; kształcenie koordynacji słuchowo- ruchowej.
  /Dzieci siadają jedno za drugim, w odległości umożliwiającej rysowanie
   na plecach kolegi. Recytują wiersz i wykonują rysunki/
 
 Wędrujemy raźno w góry,   /dzieci palcami obu rąk delikatnie stukają w plecy
                                                  po obu stronach kręgosłupa od dołu do góry;/
Pod nogami mamy chmury. / od dołu pleców  do góry dzieci rysują pętle wzdłuż
                                                   kręgosłupa;/
W górze jasne słońce świeci, / w górnej części pleców dzieci  rysują linie proste
                                                    od kręgosłupa na zewnątrz;/
Nad strumykiem idą dzieci. /dzieci delikatnie uderzają palcami po kręgosłupie
                                                 od dolnej części pleców w górę;/
                                                                                      Miłej zabawy
                                                                                     M. Winiarska